tisdag 4 november 2008

Liten pysselstund...

...har jag haft nu när Kajsa sover. Tyvärr kan jag inte visa det jag har pysslat, eftersom det är ett kort till min hemliga vän nu i november. Jag lovar dock att visa kortet då jag avslöjat mig i slutet på månaden, men innan dess lär ni ju få se andra alster från undertecknad.

Ikväll är det Davids tur att natta Kajsa, vilket innebär att jag kan slappna av lite grann och kanske få ändan ur vagnen och verkligen PYSSLA. Jag behöver göra tre farsdagskort - ett till maken, ett till pappsen och ett till svärfar - så det kan ju vara min utmaning för kvällen.

Apropå utmaning, så har jag gjort en lista med mål för november månad - pysselmål alltså. Man är ju sån att man gärna fastnar framför datorn och surfar runt på bloggar och forum, i stället för att använda sin egentid till att pyssla. Därför försöker jag bocka av på min lista, så att jag får nånting gjort. Jag vet ju att jag mår så bra av att sitta och knåpa för mig själv. Jag lägger upp min lista här, så kan jag pricka av vad jag gör:

Novembers pysselmål:

* Farsdagskort (3 st)
* Göra klart Mallans tändsticksaskjulkalender
* Fylla Mallans tändstickskalender
* Börja göra årets julkort
* Scrappa Amis bilder till scrapswappen
* Få klart i pysselrummet
* Skicka ett par RAK:ar --- har bestämt till vilka ;)
* Fota och lägga upp pysselsaker till försäljning

Så. Det var det. Nu får ni hålla ögonen på mig så jag inte slappar för mycket - dvs. sitter och surfar bort tiden.

Free Smiley Courtesy of www.millan.net

2 kommentarer:

  1. Åhå, du verkar lida av samma syndrom som jag. Jag har så svårt att slita mig från datorn när jag bara ska in en snabb sväng och kika. Egentligen så är det ju roligare att pyssla. Det var en bra idé att pränta ner målen, så att man vet vad som ska göras. Jag hoppas att du får de tänkta korten gjorda idag.

    SvaraRadera
  2. Jamenvisst...det är ju SÅ lätt att surfa bort all tid när kids sover eller så. Får hålla ögonen på varann, ja... Bra med lista över månadens pysselmål! Kanske snor den idén ;)

    Jag har förresten utmanat dig i min blogg :)

    SvaraRadera

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥