onsdag 12 mars 2008

Efterlängtat blaj

...från min sida alltså. :) Jag har längtat efter att få skriva MER här i bloggen, men fram tills nu så har mesta delen av min tid tagits upp av Kajsa, och den lilla tid jag fått för mig själv har gått åt till att surfa på forumet och pyssla lite. Det har kliat ENORMT mycket i mina pyssliga fingrar och jag har i alla fall fått tid att pyssa ihop ett par beställningskort och egna gratulationer till vänner och bekanta, bland annat bröllopskortet som finns här i bloggen. På söndag ska vi åka till svärmor och gratulera henne (hon fyllde år igår), så jag ska pyssla ihop ett kort till henne också.

Just nu har jag också fastnat i en ny färgläggningsteknik som passar bra ihop med ProMarker-pennorna och den kallas MCP eller Gamsoltekniken - man använder färgpennor (av "blyertsvariant") av god kvalitet - de måste vara pigmentrika, stompf (en slags "penna" av hårt ihoprullat papper att sudda ut och blanda med) och lösningsmedel. Karin har lagt upp en mycket bra tutorial om detta i Scrappiz blogg, även Stämpelgården har en bra.

Här har vi ett exempel på hur det kan bli:

Photobucket

Just nu suktar jag också efter att få testa grungeboard - både till kortmakeriet och till scrappandet. Även om det inte är syrafritt, så är jag inte så petnoga ändå med mina LO:s - jag förväntar mig inte att de ska hålla i hundratals år. Jag scrappar ju för mitt eget höga nöjes skull. :D

Exempel på snyggt man kan göra med grungeboard kan ni se i bl.a. Ewonnes blogg, Scrapaddicteds blogg och såklart Tim Holtz små instruktionsvideos. Kika och låt er inspireras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Thank you for visiting my blog - I really appreciate all your comments! ♥